Jeśli co najmniej 1 miesiąc temu miał Pan/Pani wykonane przeszczepienie...
Forum: Onkologia - forum dla rodziny i pacjenta
Temat: Pilna prosba o ocenę wyników (2)
- https://www.forumonkologiczne.pl/forum/pilna-prosba-o-ocene-wynikow/watek/778378/1.html#p778378https://www.forumonkologiczne.pl/forum/pilna-prosba-o-ocene-wynikow/watek/778378/1.html Pilna prosba o ocenę wyników Gość
Moja mama została zdiagnozowana z rozsianym nowotworem. Mieszkam za granicą, gdzie studiuję i w tym roku piszę pracę dyplomową, więc jestem tutaj dość zajęty, ale uczelnia jest wstanie mi pojsc na rękę i zindywidualizować terminy itp jesli jest to konieczne... problem jednak w tym, ze lekarze nie chca mi nic powiedziec przez telefon (mysle, ze nawet osobiscie więcej bym się nie dowiedział...) Ja dobrze rozumiem ze nikt nie chce wydawac wyroków, i ja nie oczekuje przepowiedzenia przyszłości! Jestem naprawdę daleko i w samym środku pisania trudnej pracy.... nie wiem czy nie powinienem byc w drodze na lotnisko, czy właśnie moze bardziej racjonalnym byłoby 'poczekac' pare miesiecy - popracowac jak najintensywniej teraz, by móc mniej 'wolniejsza' głowę na czas, kiedy naprawdę będę potrzebny przy boku mamy.... nikt nie chce mi odpowiedziec na to pytanie i ja to jakos rozumię, chodzi mi jedynie o przyłożenie stanu mojej mamy do suchych statystyk z medycznych podręczników, bym miał jakiekolwiek wyobrazenie o sytuacji by podjąć racjonalną decyzję. Lekarz mówi stan 'zaawansowany' ale w chorobie nowotworowej to ma naprawdę wielorakie znaczenie, mi to bynajmniej nic nie mówi...
Wklejam ponizej wyniki ostatnich badan USG i tomografu komp w chronologicznym układzie. Będę bardzo wdzięczny o jakieś przybliżenie laikowi sformułowania 'zaawansowany stan'
Rozpoznanie kliniczne: Rak odbytnicy. Macalna zmiana w dole nadobojczykowym
Rozpoznanie odesłano: 23.10.2013
Wynik badania: W lewym nadobojczyku owalny węzeł 15 mm
Mikroskopowo: przerzut raka gruczołowego do węzła chłonnego.