W Polsce codziennie na raka jelita grubego umiera 30 osób, a zgłaszalność na badania profilaktyczne w kierunku tej choroby jest na bardzo niskim poziomie . Tymczasem, jak przekonują eksperci Programu „Mam Haka na Raka”, badanie kolonoskopowe może uchronić nas przed chorobą.
Ponieważ świadomość społeczeństwa dotycząca badań profilaktycznych jest bardzo niska, a zachorowalność na raka jelita grubego w Polsce rośnie – stał się on tematem przewodnim V edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”. Do walki z nowotworami przystąpiło blisko 4000 młodych ludzi. Ponad 550 najaktywniejszych uczestników z całej Polski wzięło następnie udział w konkursie „Znajdź Haka na Raka” i przygotowało projekt kampanii społecznej zachęcającej do wykonania kolonoskopii.
Celem młodzieży jest przekonanie społeczeństwa, iż wczesne wykrycie raka zwiększa szansę całkowitego wyleczenia. Uczestnicy opracowali własne hasło kampanii, plakat, spot radiowy i spot telewizyjny o spójnym przekazie. Zwycięską kampanię poznamy 25 czerwca br. podczas Gali Finałowej w Warszawie.