Zaloguj
Reklama

26 maja koncert charytatywny na rzecz Centrum Onkologii-Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie

Autor/autorzy opracowania:

Kategorie ICD:


26 maja koncert charytatywny na rzecz Centrum Onkologii-Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie
Fot. ojoimages
(0)

26 maja w Salach Redutowych Teatru Wielkiego w Warszawie o godzinie 19:30, rozpocznie się wyjątkowe wydarzenie artystyczno - charytatywne - koncert wielkiej skrzypaczki, światowej sławy Patrycji Piekutowskiej. Ten wyjątkowy wieczór będzie także poświęcony prezentacji Fundacji TAM I Z POWROTEM, która od niedawna działa na rzecz polskiej onkologii. Koncertem tym, w wyjątkowym "Dniu Matki" oddany zostanie także hołd Matce polskiej Radiologii - Marii Skłodowskiej-Curie będącej patronką Centrum Onkologii w Warszawie - jednemu z głównych beneficjentów działalności Fundacji.

Reklama

Wpływy z biletów będą przekazane działającej na rzecz walki z rakiem Fundacji "Tam i z Powrotem", której głównym z projektów jest m. in. modernizacja Przychodni Centrum Onkologii - Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie, przy ul. W. K. Roentgena 5. Wśród zaproszonych Gości są Przedstawiciele Ministerstwa Zdrowia, Przedstawiciele Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Aktorzy i Artyści, którym zależy na wsparciu idei organizowanego wydarzenia.

Bilety do nabycia w kasach Teatru Wielkiego.

Recital na skrzypce solo "Od Bacha do Pendereckiego" jest autorskim projektem wybitnej skrzypaczki i tym samym jednej z najbardziej charyzmatycznych artystek polskich, Patrycji Piekutowskiej. Na kilkadziesiąt minut słuchacze przenoszą się w nieznany sobie dotąd świat czterech strun i smyczka bez żadnego akompaniamentu.

To przekrój twórczości kompozytorów od Baroku do naszych czasów, a wszystkie utwory napisane są właśnie na skrzypce solo. Stwarza to niepowtarzalną atmosferę intymnego kontaktu artysty z publicznością, jedyny w swoim rodzaju klimat, który buduje kontrast następujących po sobie dzieł. Bowiem obok Bacha brzmi Grażyna Bacewicz, a po wzruszającym do łez tangu Piazzolli zaskakuje brawurowo i wręcz z męską siłą wykonana Cadenza Pandereckiego, którą Patrycja Piekutowska nagrała w wersji na skrzypce solo (oryginał został napisany na altówkę) jako pierwsza na świecie.

Od tej pory nikt już nie powie, że Penderecki jest trudny dla niewytrawnych słuchaczy. Artystka ta nawet jeżeli gra muzykę współczesną, w której niełatwo o melodię, przekonuje całą sobą w każdym dźwięku, że emocje są najważniejsze. Ona po prostu przyciąga emocje każdego słuchacza, przykuwa uwagę wszystkich, fascynuje oddaniem się muzyce, a pomiędzy utworami fantastycznie opowiada odsłaniając tak bardzo zazwyczaj niedostępny dla publiczności świat, jakim jest arysta jako człowiek.

Reklama
(0)
Komentarze