Zaloguj
Reklama

Profilaktyka raka jąder i prostaty - kampania społeczna dla mężczyzn

Informacja prasowa

Autor/autorzy opracowania:

Kategorie ICD:


Profilaktyka raka jąder i prostaty - kampania społeczna dla mężczyzn
Fot. Shutterstock
(0)

Konferencją prasową w środę – 26 października br. – rozpoczęła się 3. edycja Movember Polska. Jest to ogólnokrajowa kampania społeczna poruszająca temat profilaktyki raka jąder i prostaty. Dzięki sukcesowi poprzedniej edycji, w czasie tegorocznej akcji przy wsparciu m.in. Nationale-Nederlanden realizowane będą bezpłatne badania USG jąder dla mężczyzn w całym kraju.

Reklama

Movember Polska

Movember Polska stanowi niezależny element międzynarodowej kampanii zachęcającej mężczyzn do profilaktyki. Akcja polega na zapuszczaniu w listopadzie wąsów, które prowokują do dyskusji – rozmowy o raku jąder i prostaty, by uświadamiać panom, ale też paniom, jak ważne są regularne badania i dbanie o swój stan zdrowia.

W tym roku w roli ambasadorów kampanii wystąpią siatkarze mistrza Polski – drużyna ZAKSA Kędzierzyn-Koźle, w której składzie są także zawodnicy reprezentacji, m.in. Dawid Konarski, Paweł Zatorski, Rafał Buszek, Mateusz Bieniek i Grzegorz Bociek.

Na całym świecie akcję Movember wspierało i wspiera wiele znanych osób. Wśród nich znaleźli się Nick Offerman, Jude Law czy Brad Pitt. Tegoroczną kampanię w Polsce wspierają siatkarze mistrza Polski - drużyna ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. Dzięki nim, a także wszystkim partnerom przekaz Movember ma szansę dotrzeć do jak najliczniejszego grona mężczyzn – zaznacza Jakub Kajdaniuk, Fundacja Kapitan Światełko, organizator polskiej edycji akcji Movember Polska.


Zdecydowaliśmy się wesprzeć Movember Polska ponieważ wierzymy, że warto się badać profilaktycznie. Wierzymy, że dzięki naszej obecności w tej akcji uda się nam przekonać panów w Polsce do zadbania o swoje „męskie sprawy”. Jako sportowcy dobrze wiemy, jak ważne są regularne badania i będziemy do tego samego zachęcać innych mężczyzn, aby szli w nasze ślady – podkreśla Sebastian Świderski, prezes ZAKSA Kędzierzyn-Koźle, przedstawiciel siatkarskich ambasadorów kampanii w Polsce.

fot. shutterstock

 

Świadomość zdrowotna Polaków  

Zdaniem ekspertów wielu chorób można uniknąć lub ograniczyć ryzyko ich wystąpienia, także raka. Tym bardziej, że jak wynika za raportu „Miej serce do zdrowia” – przeprowadzonego przez Millward Brown dla Nationale-Nederlanden – to właśnie nowotworów najbardziej obawiają się panowie w Polsce – dotyczy to 41% respondentów. Należy podkreślić, że ogromne znaczenie w zapobieganiu chorobom, w tym nowotworom, mają właśnie regularne badania okresowe.

Co ciekawe ponad 50% Polaków (kobiet i mężczyzn) w ciągu 2015 roku zgłosiła się na badania profilaktyczne. Potwierdza to, że nasilona dyskusja na temat przeciwdziałania chorobom nowotworowym przynosi zamierzony efekt. Tym bardziej, że z badań przeprowadzonych do raportu „Miej serce do zdrowia” aż 79% panów wierzy, że można przeciwdziałać chorobom nowotworowym. Jednak tylko co czwarty mężczyzna wierzy, że regularne badania to skuteczna zasada profilaktyki. Na ogół bowiem panowie nie czują potrzeby ich przeprowadzania. Nie jest to zbyt optymistyczny wynik. Należy jednak pamiętać, że zapobieganie jest o wiele łatwiejsze niż leczenie, dlatego podczas tegorocznej edycji mężczyźni w Polsce będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań.

Movember zaprasza panów na badania

Bezpłatne badania USG jąder – na wzór profilaktyki nowotworów piersi prowadzonej już od lat – są pomysłem, jaki nie był dotychczas realizowany w ramach akcji Movember jeszcze nigdzie na świecie. Polski organizator akcji, Fundacja Kapitan Światełko, dzięki zaangażowaniu wielu firm oraz Nationale-Nederlanden wspierającego kampanię i ambasadorom Movember Polska, mężczyźni będą mogli spotkać się z lekarzami i oswoić się z badaniami, które są kluczowe we wczesnym wykrywaniu nowotworów jąder i prostaty.

Jako Nationale-Nederlanden od lat wspieramy temat profilaktyki zdrowia oraz we współpracy z licznymi partnerami społecznymi zachęcamy do badan profilaktycznych i zdrowego stylu życia. Z organizatorami kampanii Movember Polska połączył nas wspólny cel – przekonanie panów do stosowania profilaktyki nowotworowej. Wierzymy, że dzięki niestandardowym akcjom zachęcimy mężczyzn do troski o to, co najważniejsze – własne zdrowie i życie. Bo profilaktyka nowotworowa to nic skomplikowanego i trudnego. Wystarczy tylko chcieć wdrożyć jej zasady do codziennego życia i konsekwentnie je stosować. Warto, bo jest to najprostszy krok do zdrowia – wyjaśnia Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn:
•    30.10. – Sopot Centrum
•    02.11. – Złote Tarasy, Warszawa
•    12.11. – SkyTower, Wrocław
•    13.11. – Arkady Wrocławskie
•    19.11. – Tarasy Zamkowe, Lublin
•    20.11 – Odrzańskie Ogrody, Kędzierzyn-Koźle
•    20.11. – Galeria Bronowice, Kraków
•    26.11. – CH Karolinka, Opole
•    27.11. – Silesia, Katowice

 

Reklama
(0)
Komentarze