Zaloguj
Reklama

Jesienny zastrzyk lata! Lekarze apelują: uzupełnij to czego brakuje Ci po wakacjach. Witamina D3.

Autor/autorzy opracowania:


Jesienny zastrzyk lata!  Lekarze apelują: uzupełnij to czego brakuje Ci po wakacjach. Witamina D3.
Fot. Ojoimages
(0)

Jesień w pełni - słońca coraz mniej, jest szaro, chłodno i wietrzenie. To spore wyzwanie dla organizmu i naszego samopoczucia. To właśnie po wakacjach, jesienią wiele osób odczuwa przygnębienie, zmęczenie i rozdrażnienie. Jesteśmy narażeni na przeziębienia, infekcje i spadek odporności. Naturalną odpowiedzią na te zagrożenia jest witamina D3.
 

Reklama

Witamina D3 nazywana jest słoneczną witaminą, ponieważ w naturalny sposób dostarcza nam jej słońce. Ponadto można ją znaleźć w rybach, tranie i żółtkach jaj. Niestety jesienią i zimą słońca mamy mniej, wiele czasu spędzamy w biurze, szkole czy domu, a składniki spożywcze nie uzupełniają całkowicie dziennego zapotrzebowania na witaminę D3. Eksperci szacują, że nawet miliard ludzi na świecie ma niedobór tej witaminy.

Skutki mogą być przykre, bo witamina D3 ma wpływ na wiele procesów życiowych, między innymi na pracę mózgu, proces zapamiętywania i koncentrację, a także na pracę mięśni i układ odpornościowy. Ponadto niedobór witaminy D3 wiązany jest przez lekarzy z depresją: Witamina D zaangażowana jest w wiele procesów zachodzących w mózgu związanych z jego rozwojem i ochroną, takich jak: regulacja czynników wzrostowych, neuroprotekcja (ochrona przed udarem i jego konsekwencjami) czy plastyczność nerwowa.

Fot. ojoimages

Wiele przemawia za tym, że witamina D, a zasadniczo jej niedobór może być związany z depresją. Odpowiednia suplementacja ma istotne znaczenie w leczeniu i zapobieganiu tej chorobie. Jest to szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym – tłumaczy Dr Tadeusz T. Frankiewicz, farmakolog, ekspert w dziedzinie zagadnień związanych z witaminą D3. Ponadto badacze z Francji twierdzą, że kobiety z niedoborem tej witaminy znacznie bardziej narażone są w przyszłości na demencję, niż te, które przyjmują odpowiednią ilość witaminy D.

Lekarze uspokajają, choć jesteśmy narażeni na niedobór witaminy D3, to jest też prosty i niedrogi sposób, aby te braki uzupełnić. Bez wysiłku, wyrzeczeń i rewolucyjnych zmian w stylu życia i diecie. Skuteczną odpowiedzią na witaminowe ubytki jest regularna suplementacja – wystarczy jedna tabletka z witaminą D3 dziennie, a organizm otrzyma optymalną i przyswajalną dawkę. Eksperci radzą, aby przyjmować witaminę D3 nie tylko jesienią i zimą, a najlepiej przez cały rok.

Reklama
(0)
Komentarze